domingo, 11 de marzo de 2018

Com sé que es besa

com-se-que-es-besa.jpg

Aquest poema va ser escrit per Joan Salvat-Papasseit. Es pot apreciar que el poema adopta una certa forma, és un cal·ligrama. Té forma de vaixell, cosa que té a veure amb la seva vida personal: el seu pare, mariner, va morir quan ell era petit. A més, ell va estar visquent durant una època de la seva vida entre ports i vaixells. Dels colors, com és obvi, destaca el blau que representa el mar.

Pel que fa al significat del poema, es veu que hi ha 2 enamorats els quals tenen la seva relació amorosa dificultada per culpa dels corsaris (mariners als quals un estat havia concedit una patent de cors).


POEMA (EN CATALÀ):

El port d’amor de Marsella  8

La nostra senyora de la guàrdia prega per nosaltres  15

Resa una noia en mon batell:  9

Oh vine a prop meu  5

Pot posar amb emoció  8

Els teus llavis sobre la meva boca  11

-Un petó feroç  5

Jo seré tota teva!  7

Sota les veles la captindré  9

Com sé que es besa  5

La besaré  4

Marinet que no vigila-corsari ve i li pren l’aimia-  17

Si no la duia cap cançó- corsari ve i li pren l’amor-  16


Com a comentari o conclusió del poema opino que no m'agraden els poemes en cal·ligrama, ja que a l'hora de llegir-los no sé per on començar. A més, moltes vegades no sé quina forma està representant. Tot i els meus gustos, trobo que és difícil ser poeta i molt més estructurar els poemes així.

1 comentario: